Інформація від ГУ ДФС у Полтавській області

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ СТАВКИ ПДВ ДЛЯ ОПЕРАЦІЙ З ПОСТАЧАННЯ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ

e-mail Друк PDF

Державна фіскальна служба України надала індивідуальну податкову консультацію від 07.06.2017 р. N 526/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо застосування ставки ПДВ для операцій з постачання медичних виробів.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.
Пунктом 185.1 статті 185 розділу V ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V ПКУ.
Відповідно до пункту 193.1 статті 193 розділу V ПКУ ставки ПДВ встановлюються від бази оподаткування податку у розмірах, встановлених у підпунктах "а" - "в" вказаного пункту ПКУ.
Згідно з підпунктом "в" пункту 193.1 статті 193 розділу V ПКУ до операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, застосовується ставка ПДВ у розмірі 7 відсотків.
На сьогодні Перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2014 року N 410 (далі - Перелік).
Відповідно до підпункту 9 пункту 2 Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 року N 754, медичний виріб для діагностики in vitro (клінічної лабораторної діагностики) - медичний виріб, зокрема реагент, калібратор, контрольний матеріал, набір, інструмент, апаратура, обладнання або система, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою і що призначені виробником для застосування in vitro для дослідження зразків у лабораторіях, зокрема зразків крові і тканин, отриманих з організму людини виключно (або з основною метою) для одержання інформації:
стосовно фізіологічного або патологічного стану;
стосовно вродженої аномалії;
для визначення безпеки і сумісності з потенціальними реципієнтами;
для моніторингу терапевтичних заходів.
Контейнери для зразків - медичні вироби (вакуумовані або ні), спеціально призначені виробником для первинного захисту і зберігання зразків, отриманих з організму людини з метою діагностичного дослідження in vitro.
Медичні вироби загальнолабораторного призначення не є медичними виробами для діагностики in vitro, якщо такі вироби за своїми характеристиками не призначені виробником спеціально для використання під час діагностичного дослідження in vitro.
Таким чином, застосування ставки ПДВ при здійсненні операцій з постачання медичних виробів залежить від того, за якими кодами товарних позицій згідно з УКТЗЕД класифікуються такі медичні вироби, та чи включені вони до Переліку, чи ні. При цьому слід зазначити, що застосування ставки ПДВ при здійсненні таких операцій не залежить від напряму призначення медичних виробів, зокрема мають такі медичні вироби загальнолабораторне призначення чи призначені для діагностики in vitro.
Враховуючи викладене, операції платників податку з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України медичних виробів для діагностики in vitro, які класифікуються за відповідними кодами товарних позицій згідно з УКТЗЕД та включені до Переліку, підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7 відсотків.
Операції платників податку з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України медичних виробів для діагностики in vitro, які не включені до Переліку, оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

ГУ ДФС у Полтавській області

ЩОДО ПОРЯДКУ ЗАЗНАЧЕННЯ ОБОВ'ЯЗКОВИХ РЕКВІЗИТІВ У ПОДАТКОВІЙ НАКЛАДНІЙ

e-mail Друк PDF

Державна фіскальна служба України надала індивідуальну податкову консультацію від 25.05.2017 р. N 368/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо порядку зазначення обов'язкових реквізитів у податковій накладній, визначення кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - ДКПП) і вимог щодо відповідності кодів послуг згідно з ДКПП кодам видів діяльності за КВЕД платника податку.
Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД ДК 009:2010) затверджена наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 N 457.
При цьому КВЕД - це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Водночас Класифікація є механізмом спільної мови, що має використання в багатьох інших, нестатистичних сферах (соціальному та податковому регулюванні, ліцензуванні, системі тарифів тощо), проте не завжди адаптована до цього повною мірою. Отже, Класифікація не завжди відповідає всім потребам користувачів за межами статистичної системи, у зв'язку з чим можуть виникнути суперечності стосовно юридичного використання коду КВЕД. Код виду діяльності не обов'язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності - це припущення, а не доказ (абзац восьмий пункту 1 КВЕД-2010).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).
Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.
Відповідно до пункту 44.1 статті 44 розділу II ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.
Правила складання податкової накладної (у тому числі заповнення її обов'язкових реквізитів) регулюються статтею 201 розділу V ПКУ та регламентуються Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 N 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за N 137/28267 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 N 276) (далі - Порядок N 1307).
Перелік обов'язкових реквізитів, які зазначаються у податковій накладній, визначено у підпунктах "а" - "і" пункту 201.1 статті 201 розділу V ПКУ, зокрема такими реквізитами є:
опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (реквізит має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг);
код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з ДКПП; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
У разі виникнення у платника податку необхідності визначення коду послуги згідно з ДКПП, такий платник може звернутися до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності, зокрема, забезпечує нормативно-правове регулювання у сфері стандартизації і затверджує національні класифікатори, зміни до них та процедури їх розроблення.
Таким чином, при здійсненні операцій з постачання послуг платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання за такою операцією, скласти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, в якій відповідно до пункту 201.1 статті 201 розділу V ПКУ зазначити код ДКПП, незалежно від того, чи внесено відповідний код діяльності до ЄДРПОУ.

ГУ ДФС у Полтавській області

З початку року за результатами позовної роботи органів ДФС Полтавщини до бюджету надійшло майже 35 млн. гривень

e-mail Друк PDF

Що на 13,2 млн.грн, або на 62 відсотків більше ніж за січень-травень 2016 року. Про це зазначив в.о. начальника Головного управління ДФС у Полтавській області Сергій Садовий. Протягом п’яти місяців 2017 року на розгляді в судах різних інстанцій, з урахуванням справ, що перейшли з попередніх років, знаходилось 1266 справ, стороною в яких виступають органи ДФС Полтавської області на загальну суму майже 5 мільярда 43 млн. гривень.
Всього, із загальної кількості справ, що перебували на розгляді, вирішено на користь органів ДФС – 173 справи на суму 236,9 млн. грн., на користь платників – 57 справ на суму 172,6 млн. гривень.
За результатами проведеної позовної роботи органами ДФС Полтавщини впродовж січня-травня поточного року до бюджету надійшло 34,6 млн.гривень.
З початку 2017 року до Головного управління ДФС у Полтавській області на розгляд надійшло 49 скарг платників на 67 податкових повідомлень-рішень на суму 437,2 млн. гривень.

Головне управління ДФС у Полтавській області

ДО УВАГИ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ!

e-mail Друк PDF

Головне управління ГУ ДФС у Полтавській області нагадує, що до 1 липня 2017 року неприбуткові_організації мають привести свої установчі документи у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Так, Законами України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» та від 06.10.2016 №1667 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» було внесено зміни до п.35 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, зокрема:
- термін приведення неприбутковими організаціями своїх установчих документів у відповідність із вимогами Кодексу та подання копій таких документів до контролюючого органу подовжено до 1 липня 2017 року;
- тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених пп. 133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу.
Ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій з 1 липня 2017 року, а релігійні організації – з 1 січня 2018 року.
Головне управліня ДФС у Полтавській області

Близько 312 тис.грн. штрафів накладено на порушників митних правил на Полтавщині впродовж цьогорічного травня

e-mail Друк PDF

Як повідомив в.о. начальника Полтавської митниці ДФС Валерій Остапчук, правоохоронна робота Полтавської митниці ДФС у травні 2017 року була спрямована на виявлення та фіксацію порушень митного законодавства, які наносять значну шкоду економічним інтересам нашої держави. А саме, за результатами даної роботи у звітному періоді митницею було заведено 12 протоколів про порушення митних правил.

У травні 2017 року митницею розглянуто 14 справ про порушення митних правил. На порушників митних правил накладено адміністративних стягнень у вигляді штрафів на суму 311,7 тис.грн., стягнуто штрафів по постановам митниці на суму 45,3 тис.грн.

Одним із напрямків правоохоронної роботи митниці є ефективна взаємодія з митними органами іноземних держав. Так, в результаті проведеної аналітично-пошукової роботи було направлено 2 запити на адресу митних органів Грузії та Азербайджану щодо оформлення масло-молочних товарів з метою перевірки законності здійснення зовнішньоекономічних операцій.

 Також проведено 2 спільних заходи з правоохоронними органами (податкова поліція, поліція), внаслідок яких складено 1 протокол про порушення митних правил за ст.470 Митного кодексу України.

Головне управління ДФС у Полтавській області

                                                                                         

Сторінка 1 з 314